Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


onsdag 5 mars 2008

Påskkort!!

Har gjort mitt första Påskkort.
Det blev i MajaDesigns papper.

Jag blandade två olika pappersserier som jag tycker är vårfina i färgerna.
Det är Du och Jag ihop med Blomstertid.
Jag har letat efter en höna men hittade ingen så jag fick sätta dit en egen variant istället,hihi.
Någon som vet om det finns någon sådan stämpel?
Här är kortet i alla fall!!!



Typsnittet heter Snoopy Snails och är utskuret med Silhouette.Blommor från Karen Marieklipp.Band från Dekoreramedmera. (Hönan en prydnad från Cult Design)

Äggkorgen är en QK die.

"Grenarna" är egentligen en granbarrstans som jag klippt bort en del barr på.Köpt på Dekoreramedmera.

Äggen är gjort av två olika ballongstansar som jag klippt bort "knuten" på. Ett tips jag fick från Marie förra påsken.

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Jättefint. Vad fin äggkorgen var och vad fiffigt med grenarna. Skulle behöva en kurs i "hanteringen" av Silouette. Vet du nån´:)

Erica sa...

härligt påskkort! så bra dessa papper passade också!!

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: