Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


söndag 3 februari 2008

En liten hjärteask!

Har varit lite produktiv och skapat en ask och en LO.(Layouten ska jag scanna in i början på veckan) Ska på en scrapträff idag så det kanske blir mer innan helgen är slut, fast det har en viss förmåga och bli "mycket snack och lite verkstad" på dessa träffar Happy

En liten ask som jag gjorde igår av MajaDesign pappren kan jag visa idag iallafall.
"FÖRÄLSKADE, ÖMHET OCH GLÄDJE" har nog blivit mina favoriter.
Men man kan ju ändra sig, det ska bli kul och se vad andra ska göra för fint också.

Min ask är gjord av pappren FÖRTROENDE som sitter runt kanten.
TROHET som sitter på kanten av locket.FÖRÄLSKADE har jag limmat överst på locket.
Sen har jag andvänt pappersbitar av LYCKA,KÄRLEK OCH FÖRTROENDE till dekorationerna.
Asken är 10x10x6 cm och köpt på Dekoreramedmera.

Gjorde en lite "tag" som innehållet i asken ska stå skrivet på,har inte bestämt vad det ska vara i asken ännu.
Någon som kanske har ett förslag?

Jag måttade och klippte ut varje pappersdel till kanterna och locket var för sig (hörnen blev alltså utan papper) och limmade fast.Sen tog jag saxen och skrapade alla kanter och chalkade dem (Creamy Brown) Limmade på en spets och några hjärtan.



Klippte ut några blommor av pappret "LYCKA",stansade ut några blad med QK.Sen tog jag lite "scrappersfloss" (tråden) som jag har svårt att inte andvända till dekorationer ,tycker det ger lite liv i dekorationerna.

Tog lite 3D lack på alla hjärtan.Så de blev lite "bulliga".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så fin!
I den asken ska du lägga dina drömmar. Uttala dem, skriv ner dem och förvara dem i den här asken.
Det är då de kan bli verklighet...

Ses om en stund... just det jag... Oj, vad klockan går fort när man har roligt. Jag har varit ute i garaget och målat =)Dags att klä sig alltså...
Kram kram- ses på stan

Erica sa...

Åh så fint!! Altrade en liknande ask med Maja Designs julpapper, i den lade jag pepparkakor, inte så många då..
längtar ännu mer tills dessa papper får flytta hem till mig nu. Vad fint med spetsen runt. Gillar blomman med flosset på ovasidan också. Chokladpraliner kanske..? Choklad är aldrig fel...
Ha en trevlig söndagkväll!

Anonym sa...

Åh ,jättefint!
Jag varoch köpte maries papper i går och sitter och klappar på dom idag.Ha det så kul på scrapträffen.

Jeanette sa...

Alltid lika roligt att se vad du skapar. Bra idé med hjärtarna. Jättefin! Fick själv gjort en hjärtformat minialbum i denna serie. Tycker hela serien är underbar.

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: