Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


tisdag 5 februari 2008

Kärlek* Lycka* Glädje*

Åh!! Vad roligt det var och sätta "klorna" i dessa underbara papper från MajaDesign!
Jag riktigt myste och bara beundrade dem först. Sen var det dags att skära, riva, chalka, testa olika lager och fundera hur jag ville ha det. Det gick ganska snabbt ändå,faktiskt!

Hittade ett kort där Axel bara är 10 mån(gjorde om det till sepiaton i PS) Kanske inte bästa kvaliten på kortet men jag tycker skrattet är så härligt.
Det visar verkligen all den Kärlek Lycka och Glädje han ger oss.


Klicka på bilden om ni vill se den i större format
(Det blåa pappret Ömhet blev lite turkost i scannern)
Jag andvände ena hörnet pappret Kärlek som fotomatta för det var sådan fin spets,sen satte jag dit en egen passande spets på andra sidan fotot.Rev av en bit av pappret Trohet resp, Ömhet chalkade (Creamy Brown)och lade lager på lager.Satte fotot överst och placerade allt på pappret Glädje.

Satte på två swirls (från Silhouette) och en hjärtbrads i ena hörnet.Tre utstansade hjärtan fick sitta på det andra. Klippte ut orden Kärlek Lycka och Glädje från de papprens remsor längst ner.Satte orden på en tag var och " hängde" i en ring på hjärtat (QK).Knöt ett band (DMM) i ringen.Typsnitt: Du har...(Dahrlin) Berikat.....( Schwarzwald)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sååå himla fint Linda!!
Asken i förra inlägget är också underbar!
Du är så duktig!

Kram
Marie

Erica sa...

Vilken vacker LO! Fick hem mina första Maja Design-papper idag och de är så fina att jag knappt vågar sätta saxen i dem.. men inspirerad blir jag, får se vad det blir...
Gillar fotot jättemycket i denna LO, ljuvligt!

Jeanette sa...

Hej! Jättfin LO. Gillade hjärtat där du hängt tags med "budskapen". Asken nedan är underbar. Hjärtat:
3D lack? Var finns det? Blev jätteläckert.

Anonym sa...

Tusen Tack för de snälla kommentarerna,det är såå KUL och höra vad ni tycker!
Jeanette: 3D lacket har jag köpt på Dekoreramedmera (var annars,haha)Det är väldigt effektfullt och lätt att andvända.
*KRAM*

Anonym sa...

Vilken snygg LO du gjort. Jag har ännu inte vågat börja skära i mina nya papper. Tiden har väl inte heller riktigt räckt till. Vilket härligt foto på Axel. Han blir bra på kort killen.
Vi ses på tisdag.
//AnnSofie

Unknown sa...

Jättefin layout!!...och så har jag ju sett den IRL!! Papprena är ju så fina...man får ju ta mod till sig och klippa sönder dem....! ;)
Vi ses!

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: