Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


söndag 13 januari 2008

När jag plockade bort julen tidigare i veckan blev jag så sugen på något nytt.Man längtar till våren och vill ha ljust och fint. Min vän på DMM hade en superfin stege till salu som jag blev frälst i. Den har nu flyttat in i vårt vardagsrum och jag har ägnat en del av dagen åt att dekorera den.Det var Jättekul.Sen gjorde jag om lite på skänken också med nya blommar och några ljusstakar. Om kan ni vill kan ni se resultatet på bilderna nedanför.Min systemkamera är (fortfarande) på lagning så det fick bli den sämre kameran som jag fotade med.
Det väldigt roligt och göra om lite hemma ibland,man blir så glad av förändringar.Jag känner på mig att dekorationerna på stegen kommer växla i takt med årstiderna.För som sagt det är kul med förändringar.
Vårt vardagsrum med skänken i ek och den vita stegen.(Om ni klickar på bilden blir den större)
En skål med vatten och ljuskoppar som jag ställde på en silverbricka.
Närbild på ljusskålen med stenar,stjärnor och lite murgröna på botten.
Nedersta steget med fågel,klot,blomkruka på ett loppisfyndat grytunder lägg.
Andra steget med en gammal vas från mormor men en vit tulpan i, ljuslykta och en ljusstake som inte ljusen fick plats i men jag tycker den är fin som dekoration ändå.
Närbild på silverbrickan med stenar och dekorationer med lite frostkänsla, det är ju trots allt bara Januari.
Tredje steget med en gås jag letade fram som jag fått i doppresent,ängel i stål och en ljuslykta
Översta steget med en nyinköpt ljuskrona och en skål med suckelenter Närbild på ljuskronan i porslin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linda!

Oh, vilken vacker stege! Undrar var den kommer ifrån...;)
Jag har en likadan, och den är verkligen fin. Rolig att dekorera.

Kram Paula

Erica sa...

Vad fint du har hemma! roligt att se inredningsbilder. Har också städat ut julen, det gjorde jag i mellandagarna ;-) blir så fruktansvärt less på allt direkt efter.. längtar också till att förändra lite, nya gardiner, kuddar mm skulle jag vilja ha i vardagsrummet.

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: