Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


söndag 20 januari 2008

Några egenmålade skyltar!!

Efter att ha surfat runt en del på olika bloggar. Har jag sett att det är väldigt många som gör skyltar som man kan beställa med valfri text. Jag tycker de är jättefina och blev väldigt sugen på att ha en själv.
Så jag tog en spillbräda och målade vit som jag sedan textade på.
Blev ganska nöjd faktiskt. Ni ser resultatet nedan.Typsnittet som jag försökt likna heter Scriptina.

Den första tänkte jag ha i hallen så på den textade jag Välkommen .


Den andra tänkte jag ha i sovrummet så på den textade jag Carpe Diem. Det tyckte jag passade på den.



Sen kunde jag inte låta bli att göra en God Jul skylt också.Det har ju nyss varit jul men när julen närmar sig igen har man inte alltid så gott om tid.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fina de blev, produktiva du! =)

Ha en bra dag!

Kram

Paula

Jeanette sa...

Jättefina! Vilken fin idé.

Erica sa...

Har också sett dessa skyltar i nån blogg, och jag gillar verkligen idén. Du har gjort dem jättefina tycker jag, vilken vacker handstil du har!! Ska prova själv om jag hinner framöver. Vad använder du för plankor, är de tunna?

Anonym sa...

TACK! roligt ni tyckte om dem.Jag tittade ju på dina ,Paula.Såg att de var ganska grova så jag tog några "överblivna" brädor från garaget.Slipade bara lätt (för textningens skull)Målade vita och textade.De är ca 50 cm långa,12 cm breda och 2cm tjocka.Jättelätt och roligt.Ska måla några och ge bort tänkte jag.Med olika typsnitt,kanske.

Anonym sa...

Underbart fina. Tänk att lite spillbitar kan bli så fina. Här hade de hamnat i panna.

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: