Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


söndag 27 januari 2008

Fotosöndag in action!

Ja,då var Fotokursen igång.Jag har inte fått tillbaka min kamera,surt läge kan man säga.
Men idag var det i alla fall dags för den första s,k spontanutflykten. De som ville fick följa med på en utflykt och ta med sin kamera med tillbehör. Eftersom jag har valt Barnporträtt tog jag med en 3-årig fotomodell vid namn Axel.

Så glad i hågen packade vi fikakorgen med kaffe,bullar och korv till grillningen. Vi satte oss i bilen och for till Kink i Ellenö. Där strålade verkligen solen och många hade varit där tidigt.

När vi fikat och grillat var det dags för Porträttgruppen. Vi satte Axel vid en gammal trästock med sin älskade hammare och några spik, där satt han medan alla provade olika fototekniker.
Jag måste själv säga att han var en ganska duktig modell, även om han ibland tvekade när någon okänd kom för nära.

Jag kunde själv inte ta några kort,det var tråkigt. Men får ju och andra sidan en del jättefina fotografier på Axel. Om någon är intresserad finns det fotografier att beskåda på Axel och en massa andra fina motiv på FÄRGELANDA FOTOKURS.
Vi hade verkligen en dag med underbart väder,länge sedan jag upplevde en sådan skön dag ute.
TACK! Allihopa som tog så fina Fotografier på Axel.

Jag tog några med min lilla kamera och tog några kort, här är ett av dem med mössan lite på svaj.Inte så lyckat men helt blå himmel var ju fint bara i sig.




Men som ni ser det ÄR skillnad på kameror,här är några som hade med sig en bra kamera och fick till Underbara fotografier!!

Dessa två kort har Johnny Odden tagit.Bara så underbara!!

Det här kortet har Patrik Johansson tagit.Det är sååå fint när han vänder sig om fast ändå inte tittar in i kameran.

3 kommentarer:

Jeanette sa...

Tråkigt att du inte fått tillbaka din kamera än. Vilka fina bilder på Axel. Igår var det ju härligt väder ute. Det är vi inte bortskämda med.

Anonym sa...

Linda!
Grattis till en jättefin blogg!!
Kommer att titta in ofta.

Vilken fotodag ni hade!
(lite avis...)Och vilka bilder du fått på Axel!! Hör av er om ni behöver en ny treårig modell....
...vi kommer!

Jag har läst ikapp, och du är fantastiskt duktig Linda.
Fortsätt inspirera oss!!

Kramar Marie

Anonym sa...

Jättefina bilder.Jag har också ett par som jag ska försöka lägga in senare på fotobloggen.Tur du hade modell med då mina strejkade;~)
Anki

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: