Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


måndag 17 november 2008

Ny stämpel!

Jag brukar vanligtvis inte stämpla så mycket men när vi var på Bokia sist såg jag denna söta stämpel som jag inte kunde låta bli. Lagom mycket och färglägga för min del, lite torrchalk och snöfärg.
Jag gillade även stämpeln för det är så man känner sig på jul ibland, var ska man ta vägen ? Det finns ju så myckel kul och mysigt och göra. Sen vet man inte alltid vart man ska börja när man står mitt i julstöket.....Rolig är stämpeln i alla fall!!!


Stämpeln heter julskylt och kommer från REPRINT. Pappren: Maja Design.
Har inte pysslat så mycket mer . Har varit fast i de böcker jag läst och då har de lediga stunderna gått åt till att läsa och läsa.Man blir lätt fast.

Fast nu är de utlästa och det börjar suga i "scraptarmen", hihi. Eftersom jultiden närmar sig är det extra kul och pyssla tycker jag. Vi pysslar ju mycket på jobbet den här tiden så jag får verkligen det behovet tillfredsställt.



Jag har fått en utmaning av Anki. Berätta 7 saker om dig själv som är både alldagliga och knäppa.
Vet inte om ni tycker det är så kul och läsa om mig direkt.......Eftersom min blogg handlar mest om vad jag "dekorerar" och lite annat runt det ska jag försöka komma på några saker som har med denna hobby och göra............


1. Jag är fast i scrapbookingen (än så länge...)




2. Är en "periodare" detta märks även inom scrapbookingen. Layouter gör jag jämt men stämpling, embossing, målning och allt annat går i perioder.


3. Hittar mycket inspiration på nätet och via bloggar vilket gör att man blir sittande vid datorn (fast det har blivit mindre...) en del.


4. Skriver ut de flesta kort själv mest pga av att jag inte har tålamod och vänta på att de ska framkallas.



5.Lyssnar nästan alltid på musik (via datorn) när jag scrappar, är allätare (utom jazz och tyngre hårdrock) och älskar musik. Fast låtarna går ju lite i perioder................

6 Har just nu svårt att scrappa något utan ett band och/eller en knut fast det går väl över..... väntar själv ut den perioden som jag börjar bli trött på.....................



7 Scrappar bäst när jag är själv, tycker det är jättekul med scrapträffar men det blir mest prat och fika.........fast det gör inget för ideér får man med sig iallafall !!!



Ja, det lite grann om mig och mitt scrappande iallafall. Detta ger jag till den som vill och känner att de har lust och ta sig an utmaningen...... Lina, kanske????




Imorgon tisdag är det dags igen för FCS (FärgelandaCityScrappers), temat är julkort.Mysigt!!!
Nu ska jag leta upp ett fult papper någon ska scrappa i.......
Ha det så gott!!!!

2 kommentarer:

Helen sa...

Har också kikat på den stämpeln, väldigt fin!

Lina sa...

haha, jo du..... ska klura lite på den utmaningen... kramar i massor och hoppas allt är bra "hemma" det har ju varit en del action i samhället det sista har jag hört, hihi

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: