Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


söndag 9 november 2008

Målat och läst !!

När vi var på vår första scrapträff för någon vecka sedan, hade vi med oss stämplar som vi lånade av varandra. Therese hade tom med sig sina färger hon satt och målade lite med .Jag blev själv lite sugen på att testa, igen. Nu var det ju ett tag sedan så jag fick rådfråga henne lite vilken färg man ska ha till ansikte osv.
Nu har jag målat några av de motiven och ett av dem har jag satt ihop till ett julkort.
Jag målar fortfarande hellre än bra, men jag övar på !!!!!!!



Pappren kommer från Majadesign och MME. Bubblorna i det vita pappret är gjorda med en goosebump plåt från QK. Swirlsen är embossad med koppar. Glitterstickles på hjärtana är koppar & platinum.Stämpeln med flickan är Paulas (tror jag). Chalkat med fluidchalk:iceblue.

"Snöfärgen" köpte jag på Dekoreramedmera, glittrade på lite extra med Stickles (chrystal).
Ger jättefin vintrig effekt.


Hittade (som vanligt) inte något av mina bokmärken så jag scrappade snabbt ihop ett nytt till den bok jag läser just nu. Gjorde det riktigt slitet, ser ut som det hängt med ett tag fast det är ny gjort........

Pappren är från Majadesign senaste serie Skogspromenad. Fonten som ser ut som streckkod har jag hämtat på nätet,tänkte jag kunde scanna in de böcker jag läst med detta bokmärke, hihi.



På scrapträffen hittade Therese ett band som Paula sålt mindre av kan man säga..............
Detta resulterade i en utmaning: Alla fick en bandbit med sig hem som vi skulle skapat nånting av till nästa träff.KUL!!! Fast min bit hängde länge på väggen men nu har jag skapat något.Glömde ta en bild på bara bandet, så här kommer en liten liten tjuvkikpå bandet och det jag gjort.Resten får ni se efter jag visat de andra.
Till nästa gång ska vi ta med det fulaste papper vi har . Sen ska vi byta och skapa något i dem. Man har ju samlat på sig en del riktigt hemska, vilket ska jag ta......................
.
Känner att det är roligt med jultema och eftersom vi närmar oss den tiden blir det nog en del jul
här och var framöver. Blandat med annat också förstås.

Trevlig vecka till er allihopa !!!!!!!!!

2 kommentarer:

Helen sa...

Snyggt bokmärke! Har gjort ett till sonen men får nog göra ett till mig och maken med, eller ett helt gäng kanske, de försvinner ju jättefort.
Vilken kul utmaning, ska bli spännande att se vad du och de andra gjort med det.

Anonym sa...

Du har en utmaning i min blogg!

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: