Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


onsdag 26 mars 2008

Mera Distressmålning!!!

Fick mersmak efter kursen med Linda Muhr och gick för att köpa mig några distressfärger.
Har sedan övat, övat och övat. Men det går inget vidare så jag får väl bjuda hem några vänner så jag kan få lite hjälp och tips ;-)
Sen har jag ju bara 6 st färger än så länge.Skulle behöva en gulaktig för att kunna måla på en guldaktig färg på kronorna.

Har inte satt ihop några kort ännu men ni kan få se lite av det jag målat!!!!!!!!

Här ska jag försöka hitta en bra gul färg så det kan "glänsa" lite på kronorna!!!

Annars är det en väldigt söt stämpel eller hur?


Kom gärna med lite snälla TIPS!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Nej ingen människa kan säga att det är lätt att måla med distress. Det lär nog ta ett tag innan man kommer upp till Lindas kapacitet.
Jag tycker i alla fall att du är duktig. Det är alltid kul att titta in hos dig eftersom du har så många roliga idéer.
Anna-Karin

Anonym sa...

Du målar ju jättefint!
Fortsätt öva bara, det går bättre och bättre ju mer man övar.
Jag har testat att måla med akvareller men det var inte lätt - då håller jag mig nog till mina ditresser.

Erica sa...

Vad fint du målat! Längtar tills att se korten du sätter ihop sedan!
Tildastämpeln (ja, Panduro har ju också en Tildakollektion precis som Magnolia) nallarna med tårta har jag med, hade nästan glömt bort den, den är SÅ söt!!
Du kan inte använda den gula färg du har på kronan tillsammans med lite glitterlim i guld om du har? bara en tanke.. :-)
Ha en bra vecka! kram!

Jeanette sa...

Inte är det lätt att måla med distresser. Sitter själv och övar och övar. Idag har jag varit hos Anna-Karin och vi har målat. Tycker du har lyckats jättebra. Säger som scrapkatt: väntar på korten.

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: