Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


söndag 9 mars 2008

Det här bjuder jag på...............

Då var mitt första kort med en stämpel målad med distressfärger klart. Kursen var jätterolig ,träffade bla två gamla klasskompisar från högstadietiden.KUL!!

Vi målade och målade så kortet fick jag sätta ihop idag.
Jag var väldigt skeptisk igår till om detta var något för mig, av flera orsaker bla har jag svårt för en del stämplar när de inte har någon mun. Men jag ville prova i allafall fast det var ju såå svårt.

Linda är ju jätteduktig så man blir sätter verkligen ribban högt åt sig själv.
Det svåraste var att måla ett motiv som inte ser "platt" för det är svårt att få nyanser i färgerna. Det kanske är lättare att börja med tex ett motiv av en stege och inte figur att måla på för ansikten är ju alltid svårt.

Jag kände mig fortfarande lite kluven efter kursen igår.Fast det roliga är att idag känner jag att jag skulle vilja ha den där penseln och de där dropparna och sitta och måla och testa med ,hihi.

TACK! Linda för en inspirerande kurs och Paula för en mycket trevlig dag.
Här ser ni kortet om ni vill, man får väl visa saker som inte är lika lyckade oxå.........
Det blev lite suddigt scannnern fast det var kanske bara bra ,haha.


5 kommentarer:

Jeanette sa...

Det ser ju jättefint ut!La oxå ut mitt kort sent igår kväll. Kul att någon till gjorde det. Fick också mersmak så nu lär min plånbok bli lite lättare. Tyckte det var jättekul på kursen och håller med. Hon är verkligen superduktig Linda. Tycker du ska vara stolt över kortet !!!

Erica sa...

första gången med distresser? måste säga att du målat väldigt fint! det tog minst ett år innan jag målade med mer "djup" i färgerna, skuggor mm, tycker fortfarande jag har mycket kvar att lära, älskar att måla med mina distresser, det är så avkopplande tycker jag.. det finns ju promarker också, kan kanske vara ett alternativ?

Har sett att vissa målar dit munnar på hänglar och magnolior, men det finns många stämplar med munnar också!

ha en bra vecka!

Anonym sa...

Hej visst var det roligt att gå på kurs.Tänk att ha gjort ett Lindakort.Tjusigt.

Hilde sa...

Flott kort du har laget. Og å lære noen triks av Linda er alltid nyttig!!
Hun er en dyktig person som jeg setter meget stor pris på, og er veldig glad få å ha blitt kjent med!!1

Lina sa...

Hej hej

Roligt att se hur du har det. Försöker läsa så ofta som möjligt :) Fina grejer gör du ju också, kurserna/sammankomsterna ger utdelning hihi
kramar lina

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: