Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


torsdag 27 december 2012

Julpynt!

Jag är verkligen en stor beundrare av julgranskulor, gärna gamla fast det går bra och blanda in nyare också bara de är fina.Jag skulle aldrig få för mig och ha samma färg på pyntet eller ett visst tema i granen.Vanliga julgranskulor med olika färg och form vill jag ha. Sen för mig ska granen vara grön och inte lila,vit eller blå för det ska vara en riktigt gran annars kan det kvitta.


I år har jag bara köpt ett nytt pynt till granen och det är en trumpet jag köpte på loppis.

 Vår gran är i år väldigt stor,men vi har ju plats,sen är den väldigt jämn och fin med =)


 Pyntet får hänga med från år till år




I ljuskronan ovanför matbordet i vardagsrummet brukar jag hänga röda droppar och vita keramikhjärtan,sen brukar jag klä den med lummer .


Visst är det lite pyssel och stök till jul men jag gillar julen. Det ska synas att det är jul och enligt min åsikt för att barnen ska få några traditioner med sig, så är det vissa saker man bara tar fram till jul och sen ska det synas att det är julsaker och inte grejor man lättvindigt ställer fram i december för att ha kvar fram till april.....


En ny tomte jag köpte i år,den är från CULT men unikt handmålad så ingen är den andra lik, himla gó med långt skägg och Lovikavantar.

Inga kommentarer:

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: