Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


onsdag 8 oktober 2008

LO och julkort

Scrappade ett av korten jag tog häromdagen. Axel såg så mysig ut när han låg på fällen och funderade. Jag använder inte så ofta cirklar på mina layouter utan det blir ofta ganska "kantiga" men jag fick mersmak för det blev mjukt och fin inramning av att använda en cirkel.


Layoten blev lite knepig färg på i scannern sen kom nederdelen inte med ( som vanligt...)
Cirkeln är helt rund och går inte ut i kanten.
Pappret är inte så turkost utan mer ljusblått som fotona nedan.
Närbilder på detaljerna.
Gjorde vita streck med stjärnor på den bruna cirkelramen.Qk-stjärna.


Papper från sassafraslass och brunt bling.Vaxad lintråd och floss.



Har också gjort ett kort efter en skiss till en tävling på scrappers-blogg.
Kika in och gör en ni också fram till den 12 okt kan man skicka in.
Pappren är Majadesign: Juletid samt Du och Jag.





Känner att jag är inne i ett scrapstim och har massor inspiration. Har hittat ett papper med apor på iallafall och den layouten är påbörjad. Kanske blir den klar så jag kan visa den i helgen.....
Tack för mig så länge. Ha en fortsatt härlig vecka!!!!!


5 kommentarer:

Lina sa...

oooh, vilka trevliga LO´s! Synd att vi INTE kom underfund med att båda scrappade när jag faktiskt bodde i stigen :/ Jag skulle behöva tips och nya idéer för att kunna vidareutvecklas. Hoppas du mår gott och att känslan från mallis dröjer sig kvar under hösten. puss puss från Lina

Alina sa...

Very beautiful, Linda! I love especially the LO, with all those very little details! Hugs, Alina

Anonym sa...

Vad fint du gör!!! Kan inte du skicka lite scrapinspiration till mig? Eller vet du var man kan få tag på det? Jag vill ha det nu...
Kram kram

Cecilia sa...

ville bara säga att du hade mycket fint här. gillad verkligen din tårt bit. ur häftig. härlig idé

http://merving.blogspot.com sa...

Vad mycket fint du gör!

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: