Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


onsdag 1 oktober 2008

Höstkort i Skördetid!

Verkligen härliga färger överallt i naturen, så mysigt. Har gjort ett höstkort i dessa vackra papper från MajaDesign i serien Skördetid

För att förlänga hösttemat gick jag ut och fotade kortet bland lite vackra blad runt knuten.



Knuten på det röda bandet gjorde jag av ett brunprickigt band
En knapp,en knut av sisalgarn, tre prickar glitterlim,lite vaxad lintråd och en halv blomma från prima.



Texten blev enkel, höstkramar.... i tavelscript.



knutar.....knutar ......knutar.......jag kan inte låta bli att göra en liten knut av något slag på de flesta kort eller LOs jag gör just nu. Man märker att det går i perioder vad man använder till sitt skapande och fastnar lätt i samma gör man.


Skulle vara kul och veta hur NI gör, sen behöver jag alltid lite tips! Vad har ni fastnat för just nu???



Nu ska här fortsättas (med risk för att bli tjatig) och njutas mer av den sköna luften och de i ögonfallande färgerna!!!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket höstkänsla i detta kortet! Jättefint kort!! Papperen är helt underbara!
Kram, Erica

Helen sa...

Vilket fint kort, kul med ett höstkort. Tycker att det är snyggt med snören och knutar.

Alina sa...

Very beautiful card, Linda, I love it!
hugs, Alina

Anonym sa...

Å så fint kort!!
Jag är helt inne på att embossa allt jag ser nu i princip haha=)

Kram

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: