Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


söndag 19 oktober 2008

En dekorationsblomma!!

Så här gjorde jag en snabb och dekorativ blomma till ett kort, en tårtbit eller vad det kan passa till. ( se tårtbiten i det förra inlägget)


Jag skär ut 8 st remsor som är 6 mm breda och 7 cm långa. Här är 6st av dem.





Limmar lite med mini glue tape från Panduro i ändan på varje bit och lägger ihop dem.





Nu har jag 8 st blomblad. Här är några av dem.




För att få en jämn blomma limmar jag först ihop 2st mittemot varandra, sen 2st till .
Sen limmar jag ett blomblad in mellan varje blad




Tillslut blir det en jämn och fin blomma ,färdig att dekorera som man vill.


Så här fina blev mina.


Hoppas jag kanske inspirerat några av er.
Har haft en jättemysig helg, nu väntar en vecka med MYCKET jobb!!!
Ha en trevlig vecka allihopa!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt. Så enkelt o det blir så snyggt! Måste prova..
Kjam..

Anonym sa...

Men du så fin den blev!! Tack för tipset!!!

Kram!

Alina sa...

Very beautiful, Linda, thanks for the inspiration! And I love your slice of cake!
Hugs, Alina

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: