Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


onsdag 3 september 2008

Svamputflykt

Onsdagar är härliga.


Axel och jag är lediga och jag får ha honom hela dagen och mysa, utan konkurrens från grävning och snickerier. Som han annars väljer istället att göra, tillsammans med sin pappa.


Idag var vi i skogen och plockade svamp. Med varsin korg och fika travade vi iväg.

Vi hittade en del kantareller men det fanns massor av andra svampar. Jag tycker jättemycket om svamp ,det är så kul med olika former och storlekar. Kantarellerna är ju inte så roliga att fota när det finns massor av andra krumeluriga svampar.
Vi satt i en solig glänta och fikade.

Jag är inte så kunnig på andra än de man kan äta.Dessa såg ut som något ur filmen Alien.

Har inte hitta några papper med svampar på. Det hade varit helmysigt och ha.Men jag hittade ett sååå snyggt tyg i Stockholm som jag köpte med lite struktur och tuffa svampar på. Jag lade det i scannern och vips hade jag ett !!! Bilder med det kommer senare!!

Nu ska vi baka muffins!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med en svamptur. Jag har varit iväg 2 gånger hittills och plockat gula kantareller...Snart kommer trattisarna så då blir det nog 1-2 ggr i veckan ;P men det värsta är u att rensa allt när man kommer hem! det tar ju flera timmar haha=)

kraM!

Lina sa...

Tack för de fina sakerna jag vann i utlottningen! bilder på vad paketet innehöll kommer upp på min blogg under helgen.
finalinapina.blogspot.com

Kramar lina

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: