Sidor

VÄLKOMMEN!

Till mig här blandas scrapbooking , kortmakeri, fotografier och dekorerade ting . En liten blandning av livets händelser !

Hoppas ni ska hitta något som kan inspirera er.

**********************************************************


söndag 10 februari 2008

Min mjölkartong!

När jag kikade runt på olika bloggar förra veckan hittade jag några som hade dekorerat sin egen "mjölkkartong". Har gått och funderat på dessa kartongerna, för man letar ju hela tiden nya ideer.
Det fastnade verkligen i huvudet och till slut kunde jag inte låta bli att göra en själv.
Kändes lite roligt "tokigt" men det var jättekul och lite annorlunda.
Verkligen värt att prova!!!

Bestämde att det skulle bli Chokladmjölk i min kartong ;-D







Kartongen finns tydligen på Sihouette men jag hittade ingen så jag vek ihop en egen fast det var lite knöligt. Andvände Scrappy Glue som är guld värd när man vill det ska fastna.Gjorde den inte lika hög som en vanlig kartong.Måtten är 7.5 x 7.5 x 21.5. ( Jag vek ett Bazzil på 3ggr).

Pappret kommer från AMM.Det olika snirkliga fotohörnen som sitter på olika lappar kommer från ett: JournalersNotebook köpt på Dekoreramedmera (liksom det rostiga hjärtat) Jag fick " fixa" till dem i datorn för de passade inte riktigt i storlek.
Blommor från Prima.Vaxad lintråd Panduro.
Typsnitt:Chokladmjölk:Cheri Liney."Tipsrutan":Wendy Medium.Streckod: Barcode font

4 kommentarer:

Erica sa...

Jättefin! Verkligen en rolig idé med mjölkkartong, fint med flera på en hylla i köket kanske.

Jeanette sa...

Vilka underbara ideér du har. Jättefin och blir precis som scrapkatten sa: Fin på en hylla i köket.

Unknown sa...

Vilken kul idé!....och så blev den ju hur snygg som helst!

Anonym sa...

Här pysslas det flitigt ser jag,hur går det med fotandet då?
Vi ses imorgon.

BESÖKSRÄKNARE Besökare sen dec-07 Denna månaden: I veckan: Kikat in idag: Online nu: